Laptop ekranındaki renk bozukluğu sorunu ve çözümü

Yazar: Ahmet Tarih: Cumartesi, Temmuz 12, 2014 Kategori: Yorum: Yorum Yap
Üniversite yıllarımda bana, onarmam için arızalı bir laptop vermişlerdi. Laptop'un monitörünü hafifçe kaldırdığımda renginin bozulduğunu farkettim. Renk yoğunluğu mora doğru bozuluyordu.














O an aklıma yalnız iki ihtimal geldi. Ya LCD data kablosu yerinden hafifçe oynamıştı ya da LCD data kablosunda kopukluklar vardı. Arızanın asıl nedenini öğrenebilmek için laptopu ve laptop'un ekranını açtım. Parçalanmış bir şekilde bilgisayarı açtım. Ve LCD data kablosuna dokunarak monitördeki hareketleri izledim. Kabloya dokunduğumda renk düzeliyordu. Dokunduğumda düzelen yerde bir kopukluk olduğunu anladım.
LCD Data Kablosu



















Kopukluk olduğunu düşündüğüm yeri bıçakla yavaş yavaş açtım. (LCD data kablosunun içinde birden çok ve çok ince kablolar vardır. Eğer dikkatli açmaz iseniz ordaki tüm kabloları koparabilirsiniz.) Kabloyu açtığımda, bir sürü renkte, küçücük kablolardan oluşan bir kablo topluluğu ile karşılaştım. Hangisinin kopuk olduğunu anlamakta zorlanmadım. Hafifçe kabloları birbirinden ayırdığımda kopukluk olan kablo kendini hemen belli etti.

İki tane kopuk kablo vardı. Bir tanesi ekran'ın renginin bozulmasına neden oluyordu diğeri ise ekranda değişik renklerde çizgiler çıkmasına neden oluyordu. Kopuk olan iki kabloyuda birbirlerine lehimledim. Sonra tüm kabloları tekrar bir araya toplayarak elektrik bandı ile bantladım. Laptop'u tekrar kapatıp bilgisayarı açtığımda hiç bir sorun kalmadığını gördüm ve gerçekten de bu sorunu çözdüğüme çok mutlu oldum :)
Paylaş: Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder